El divendres 9 de gener hem començat les visites a la Residència Can Blai amb l'alumnat de 4t d'ESO. Aquestes visites varen ser programades pel Departament de Filosofia a l'assignatura d'Educació éticocivica. L'activitat consisteix en interactuar amb els avis i àvies durant el taller ocupacional que fan de dimecres a divendres des de les 10.30 a les 12.30. En aquests tallers fan bingo, musicoteràpia i manualitats.

Durant la visita l'alumnat i els residents varen fer decoracions de màscares per carnestoltes i cistelles teixides amb tires de paper de diari. La feina al taller va ser molt entretinguda i varem tenir l'ocasió de parlar i conèixer als avis i àvies que viuen aquí i que són els nostres veïns. Les terapeutes Lorena i Elena van aconseguir integrar-nos en el seu programa en 10 minuts i els avis van ser molt carinyosos amb naltros.

Després del taller de manualitats, Patricia, l'assistent social ens va fer un recorregut per les zones comunes de la residència i ens va explicar coses molt interessant per ampliar els continguts que hem de treballar a les unitats didàctiques de Drets humans i d'Organització social i institucions públiques; com per exemple la llei de dependència i els serveis que ofereix una institució com aquesta.

Aquestes sortides a Can Blai es duran a terme fins el mes de maig perquè només poden anar amb 15 alumnes per visita i amb un interval de almenys 15 dies per no trencar la tranquil·litat del centre i enguany tenim 4 cursos de 4t d'ESO amb una mitjana de 25 alumnes per curs.

En les fotos podeu veure l'ambient que es va crear durant aquesta primera visita, l'alumnat es va portar super, super bé!