WhatsApp Image 2019 03 10 at 22.44.29 COLLAGE

8 DE MARÇ, DIA DE LA DONA

El dia 8 de març de 2019 ha estat un dia de reivindicació al nostre centre, l'IES Xarc. Les accions per la igualtat de gènere han set moltes ja des de l'inici del curs :

1. Llençols al hall on hi ha els indicadors de discriminació a la publicitat i al refraner popular envers la dona, llençols blancs on es poden escriure actituds maclistes i feministes, llençols amb els noms de dones que han fet grans aportacions per a la societat ignorades per la història.

2. Un mes abans es va fer Difusió sobre Igualtat de gènere als grups d'ESO, FPB, C.F.. Calia aclarir conceptes sobre el feminisme i el masclisme.

3. Una setmana abans es va col. locar un llençol de difusió a l'entrada del centre.

4. Diferents grups a l'hora de tutoria, ESE o història van elaborar cartells diferents per difondre les aportacions de les dones. Com exemple en el passadís central podeu veure

1. el treball de 2C sobre dones que han fet grans aportacions en el camp de la ciència i la tecnologia.
  2. el treball de 1r Btx A en el qual l'alumnat ha volgut reconèixer les virtuts de grans dones del seu àmbit familiar escolars: germanes, ties, mares, àvies, professores, tutora... Es destaquen virtuts com la paciència, perseverància, voluntat, amor cam als demés, etc.. Llegiu i us emocionareu!
  3. El treball de història de 1r de Batxillerat en què es poden veure les diferents etapes de l'evolució de les protestes feministes. Cal aquí esmentar l'origen del color violat que simbitza el feminisme.

5) Setmanes abans, els tutors i tutores van organitzar la decoració de la seva aula dedicada a una dona. El dia 8 cada grup d'ESO rebien els grups visitants i els explicaven la vida d'aquesta gran dona. Cal mecionar el treball fet per 2C amb Cleopatra (espectacular la feina realizada!), Coco Chanel ens va transportar al París dels anys 20...Isabel Allende.... Quanta feina ben feta....Com hem disfrutat! Felicitacions a l'alumnat i als /les tutors/es!!!!!

6) El dia 8 s'han repartit llaços de color violat a tot l'alumnat, professorat i Personal d'administració i Serveis

7) El dia 8 a les 13:10 s'ha fet una performance al pati on han participat tot l'alumnat i part del professorat.

8) Després de la performance, 6 alumnes han llegit un manifest i s'han mencionat el grups que han destacat en la decoració de la seva aula.

FELICITACIONS A TOTS I TOTES!!!!