Membres de la comissió:

• Mª José Rodríguez
  • Maria Rosario Marí
  • Catalina Ramón (coordinadora)
  • Vanessa Boronat
  • Fanny Ortiz
  • Llúcia Manresa
  • Carmen Jerez
  • Sergi Moll
  • Anda Cristescu
  • Cristina Brotons
  • Beatriz Castela
  • Aleix Font
  • Adrià Ruiz

WhatsApp Image 2019 06 11 at 21.11.24 2

El divendres, dia 7 de juny, ens vam reunir per lliurar els diplomes als 18 alumnes que han fet el Curs de mediació 👩‍❤‍💋‍👩:  Ian, Ezequiel, Toni, Abdellah, Erika, Nerea, Carmen, Lídia, Ariadna, Hakima, Matilda, Rania, Connor, Loida, Eileen, Glenys, Maria i Claudia. Van liurar els diplomes els mediadors més veterans, Alejandro, Isabel i Carla. Vam fer un esmorzar tots junts. Gràcies per tota la vostra col. laboració amb Convivència 👏👏

WhatsApp Image 2019 06 11 at 20.24.05

El dilluns, dia 20 de maig, 15 mediadors i mediadores del nostre centre van participar en la Trobada de Mediadors i Ajudants de convivència organitzat per Convivèxit a la UIB
L'alumnat va poder triar dos d' entre nou tallers relacionats amb la gestió d'emocions i les estratègies de comunicació. A cada taller hi havia dos alumnes de cada centre, de manera que van conèixer molts companys de centres diferents. L'alumnat va gaudir🙂 molt. Finalment, Marta Escoda, directora de l'ICEE, va distribuir a l'alumnat un diploma 🎓per la seva contribució a la bona convivència👩‍❤‍💋‍👩 dels centres.

WhatsApp Image 2018 12 11 at 17.27.51 COLLAGE

Al hall del centre hem creat un espai per treballar per a la Igualtat de Gènere. Hem proposat tres activitats per a fer visible la discriminació de la dona en la publicitat, en el refraner popular i la discriminació de un centenar de dones que han fet història en diferents camps del coneixement. Podeu participar tots els membres de la comunitat educativa de la següent manera: podeu escriu en les franges blanques aquelles actituds que us semblin masclistes (per exemple:a casa només fem els llits les dones) o actituds igualitàries o feministes (per exemple: a l'institut tot l'alumnat pot jugar al joc ⚽⛹🏾‍♂que vol sigui nen o nena). També podeu fer visible la història d'una dona que ha fet història en un camp del coneixement, penjant la seva foto i la seva història. FEM, ENTRE TOTS, VISIBLE L'INVISIBLE! ☀

El 25 de novembre, es va celebrar el Dia Internacional de la Eliminació de la Violència contra la Dona. Són, fins ara, al llarg de 2018, 43 les dones víctimes de la violència masclista i 971 les dones víctimes des del 2003 fins ara. A aquestes dades s'haurien d'afegir els fills /es víctimes de la violència masclista. Nosaltres, com a centre educatiu, treballem per la convivència i expressem el nostre rebuig contra qualsevol tipus de violència física i/o psíquica. Per tant, reaccionem amb indignació a aquesta dramàtica situació de les dones i dels seus fills i les seves filles. Els nens i les nenes nevessiten un bon pare, un home maltractador mai potser un bon pare.
Com a signe d'aquest rebuig, a l'institut hem penjat cartells, donant informació de les últimes dades sobre violència de gènere, s'han vist pel. lícules sobre aquest tema i , avui, dilluns, 26 de novembre, havent sortit tot el centre al pati, a les 9:40 hores, dues alumnes, Ma Eugenia i Ludmila, han llegit un manifest.

WhatsApp Image 2018 11 26 at 15.51.32 COLLAGE

MANIFEST: "Ahir 25 de novembre es va celebrar el Dia Internacional de la Eliminació de la Violència contra la Dona. Nosaltres, l'alumnat, el professorat, el Personal No Docent, de l'IES Xsrc, ens ADHERIM a aquesta celebració i deim NO a la VIOLÈNCIA MASCLISTA. Des de 2003, hi ha hagut 971 dones víctimes, molts orfes i moltes orfenes i molt de patiment. Nosaltres REACCIONEM i deim PROU! Ara, com a símbol de respecte per totes aquestes víctimes i com a símbol de rebuig profund contra qualsevol la violència sobre una dona guardarem tots i totes UN MINUT de SILENCI.