Membres de la comissió:

• Mª José Rodríguez
  • Maria Rosario Marí
  • Catalina Ramón (coordinadora)
  • Vanessa Boronat
  • Fanny Ortiz
  • Llúcia Manresa
  • Carmen Jerez
  • Sergi Moll
  • Anda Cristescu
  • Cristina Brotons
  • Beatriz Castela
  • Aleix Font
  • Adrià Ruiz

WhatsApp Image 2018 12 11 at 17.27.51 COLLAGE

Al hall del centre hem creat un espai per treballar per a la Igualtat de Gènere. Hem proposat tres activitats per a fer visible la discriminació de la dona en la publicitat, en el refraner popular i la discriminació de un centenar de dones que han fet història en diferents camps del coneixement. Podeu participar tots els membres de la comunitat educativa de la següent manera: podeu escriu en les franges blanques aquelles actituds que us semblin masclistes (per exemple:a casa només fem els llits les dones) o actituds igualitàries o feministes (per exemple: a l'institut tot l'alumnat pot jugar al joc ⚽⛹🏾‍♂que vol sigui nen o nena). També podeu fer visible la història d'una dona que ha fet història en un camp del coneixement, penjant la seva foto i la seva història. FEM, ENTRE TOTS, VISIBLE L'INVISIBLE! ☀

El 25 de novembre, es va celebrar el Dia Internacional de la Eliminació de la Violència contra la Dona. Són, fins ara, al llarg de 2018, 43 les dones víctimes de la violència masclista i 971 les dones víctimes des del 2003 fins ara. A aquestes dades s'haurien d'afegir els fills /es víctimes de la violència masclista. Nosaltres, com a centre educatiu, treballem per la convivència i expressem el nostre rebuig contra qualsevol tipus de violència física i/o psíquica. Per tant, reaccionem amb indignació a aquesta dramàtica situació de les dones i dels seus fills i les seves filles. Els nens i les nenes nevessiten un bon pare, un home maltractador mai potser un bon pare.
Com a signe d'aquest rebuig, a l'institut hem penjat cartells, donant informació de les últimes dades sobre violència de gènere, s'han vist pel. lícules sobre aquest tema i , avui, dilluns, 26 de novembre, havent sortit tot el centre al pati, a les 9:40 hores, dues alumnes, Ma Eugenia i Ludmila, han llegit un manifest.

WhatsApp Image 2018 11 26 at 15.51.32 COLLAGE

MANIFEST: "Ahir 25 de novembre es va celebrar el Dia Internacional de la Eliminació de la Violència contra la Dona. Nosaltres, l'alumnat, el professorat, el Personal No Docent, de l'IES Xsrc, ens ADHERIM a aquesta celebració i deim NO a la VIOLÈNCIA MASCLISTA. Des de 2003, hi ha hagut 971 dones víctimes, molts orfes i moltes orfenes i molt de patiment. Nosaltres REACCIONEM i deim PROU! Ara, com a símbol de respecte per totes aquestes víctimes i com a símbol de rebuig profund contra qualsevol la violència sobre una dona guardarem tots i totes UN MINUT de SILENCI.

Un dels objectius de la comissió de convivència, aquest curs, és la difusió del servei de mediació. Avui us explicaré l'origen i la dimensió de la mediació.

Hi ha cultures tradicionalment mediadores, tant a Orient com a Occident. Encara que estiguin distants geograficament, tenen les mateixes característiques: Confidencialitat, Imparcialitat i Voluntarietat. Aquestos trets han fet de la mediació un mitjà reconegut per a la resolució de conflites.

Per una altra banda, tots coneixem per la prensa, la mediació com a sortida dels conflictes armats. Malgrat la seva complexitat, la garantia d'èxit resideix igualment en aquestes tres característiques.

Per tot això, la Unió Europea recomana als païssos membres aplicar la mediació en diferents àmbits com el judicial, policial, escolar, etc.

Per acabar, recordar-vos que les "vies d'entrada" o de comunicació de qualsevol conflicte potser qualsevol membre de la comunitat educativa. Els professors, son els que més fàcilment els detectem. No dubteu en comunicar qualsevol conflicte a qualsevol membre de la Comissió de Convivència. Nosaltres valorarem quin tipus de conflicte és i si es pot aplicar la mediació.