El 25 de novembre, es va celebrar el Dia Internacional de la Eliminació de la Violència contra la Dona. Són, fins ara, al llarg de 2018, 43 les dones víctimes de la violència masclista i 971 les dones víctimes des del 2003 fins ara. A aquestes dades s'haurien d'afegir els fills /es víctimes de la violència masclista. Nosaltres, com a centre educatiu, treballem per la convivència i expressem el nostre rebuig contra qualsevol tipus de violència física i/o psíquica. Per tant, reaccionem amb indignació a aquesta dramàtica situació de les dones i dels seus fills i les seves filles. Els nens i les nenes nevessiten un bon pare, un home maltractador mai potser un bon pare.
Com a signe d'aquest rebuig, a l'institut hem penjat cartells, donant informació de les últimes dades sobre violència de gènere, s'han vist pel. lícules sobre aquest tema i , avui, dilluns, 26 de novembre, havent sortit tot el centre al pati, a les 9:40 hores, dues alumnes, Ma Eugenia i Ludmila, han llegit un manifest.

WhatsApp Image 2018 11 26 at 15.51.32 COLLAGE

MANIFEST: "Ahir 25 de novembre es va celebrar el Dia Internacional de la Eliminació de la Violència contra la Dona. Nosaltres, l'alumnat, el professorat, el Personal No Docent, de l'IES Xsrc, ens ADHERIM a aquesta celebració i deim NO a la VIOLÈNCIA MASCLISTA. Des de 2003, hi ha hagut 971 dones víctimes, molts orfes i moltes orfenes i molt de patiment. Nosaltres REACCIONEM i deim PROU! Ara, com a símbol de respecte per totes aquestes víctimes i com a símbol de rebuig profund contra qualsevol la violència sobre una dona guardarem tots i totes UN MINUT de SILENCI.