Moodle 300x183Classroom 350x186

Segon la Wikipedia les "Aules virtuals" és un nou concepte en el qual ja estan en ús en moltes universitats i instituts de tot el món i algunes altres organitzacions dedicades a l'ajuda i el suport dels estudiants d'educació a distància.

L'educació virtual facilita la gestió de la informació i el contingut de la matèria a tractar i és mediat per les eines d'informació i tecnologia de comunicacions que proporcionen un aprenentatge més estimulant i motivador que les tradicionals.

Sens dubte, és un sistema d'auto-entrenament on cada estudiant és responsable del seu propi aprenentatge i el coneixement. Trencar les barreres físiques territorials. L'espai físic de l'aula s'expandeix de manera que des de qualsevol lloc es pot accedir a la informació sense distinció o restricció.

Entre les característiques que es poden trobar en diverses aules virtuals són els següents: el fòrum tradicional, notes descàrreges, exàmens en línia, conferències de vídeo, notícies, xarxes i estudis correlatius entre d'altres.

Llegeix més: Aules virtuals - Moodle vs Google classroom vs Joomla

Els alumnes ja tenen actualitzades les comptes de correu corporatiu @iesxarc.es. El usuari es el mateix que al Moodle, és a dir, una cadena de caràcters que comença per z seguida de 5 números (Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.).

Per entrar, obrirem un navegador i a la barra de adreces posarem: correu.iesxarc.es o gmail.com

Gapps1

A la pantalla de benvinguda del correu introduirem l'usuari i després la contrasenya.

Llegeix més: Instruccions per a validar-se a Gapps (Google apps)

Per a mantenir el bon funcionament dels ordinadors del centre es recomana:

1. L'alumnat ha d'utilitzar l'ordinador o microportàtil que té el mateix número que el seu número de llista en el grup. - Si el alumne és el primer de la llista, tindrà el microportàtil número 1 dels carretons, si és el segon, tindrà el segon i així.
  2. Si al començar la sessió es detecta alguna incidència amb els equips s'ha d'informar a través del correu Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..
  3. Si es detecta una incidència que no ha sigut comunicada serà responsabilitat de l'alumnat que havia fet servir l'equip sense comunicar-la.

Subcategories

Incidències amb maquinari, programari i espai Moodle

En cas d'incidència en qualsevol equip informàtic, programari del centre o l'Aula Virtual envieu un correu a l'adreça Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la., amb una breu descripció de l'avaria o petició i la seua localització física indicant el número d'aula. En el cas de l'aula Virtual es recomana crear un usuari alumne i revisar amb temps amb aquest usuari alumne per evitar les urgències previsibles.

Incidències pàgina web

En cas d'incidències inherents a la pàgina web del centre  envieu un correu a l'adreça de correu Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la., amb una breu descripció del problema i la prioritat d'actuació requerida.

images-2.jpg